W USA i zachodniej Europie jest modne picie kawy w drodze do pracy, na zajęcia lub intensywnym treningu. Kawa traktowana jak każdy inny napój. Cena jest przystępna, więc nikt nie zastanawia się, czy kupić kolejny kubek kawy. W Polacy powracają do producent makaronu rurki kraju, także próbują swoich w biznesie. Próbują naśladować wzorce amerykańskie i otwierają kafejki z kawą na wynos. Jednak Polska to trudny rynek. Żeby każdy mógł co rano kupić kawę, musi być w odpowiedniej cenie.
Poza tym powinna być w miejscu obok produkty Now foods którego spora grupa przemierza w kierunku pracy. Możliwość wynajmu lokalu przy głównych ulicach wiąże się ze sporym kosztem. Zatem nie możliwe jest, aby połączyć dobrą lokalizację i niską cenę. Picie kawy nie jest tak powszechne jak w Stanach. Na rynku mogą się zatem utrzymać tylko duże sieciówki, mniejsi muszą szukać innych sposobów by móc prowadzić dochodowy biznes. Polacy nie są przyzwyczajeni do kupowania kawy z ekspresu co rano, wolą sami zrobić kawę, choć zapewne żaden barista nie nazwał tego "napoju" kawą.